"Skutecznie promujemy wolność"

EN

Komiksy i scenariusze lekcji z VI edycji konkursu na komiks ekonomiczny 2014/2015

Czy inwestycje publiczne to inwestycje „pod publiczkę”? Jakie korzyści płyną z wolnego handlu? Kto dopłaca do niewydajnych kopalń? Jak odpowiedzialnie się zadłużać? – to wybrane tematy lekcji, jakie poprowadzą nauczyciele w polskich szkołach w 2015 roku w oparciu o nowe scenariusze, przygotowane przez trenerów edukacji ekonomicznej we współpracy z ekonomistami Forum Obywatelskiego Rozwoju. Scenariusze powstały na bazie komiksów, które zwyciężyły w VI edycji konkursu zorganizowanego przez Forum Obywatelskiego Rozwoju i Bank Zachodni WBK. Honorowy Patronat nad projektem objęła Minister Edukacji Narodowej oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Więcej informacji o konkursie na komiks ekonomiczny

SCENARIUSZE LEKCJI  są podstawą programową kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych:

- Wiedza o społeczeństwie
- Podstawy przedsiębiorczości

Tematy tegorocznych scenariuszy lekcji to:

  1. Czy to się opłaca? - czyli o efektywnym inwestowaniu.
  2. Inwestycje publiczne czy pod publiczkę -  czyli o wykorzystaniu środków europejskich.
  3. Targ leśny - czyli o korzyściach wolnego handlu.
  4. Korzyści  handlowania.
  5. Czy prywatyzować polskie kopalnie? 
  6. Polskie górnictwo - olbrzym czy karzełek,  czyli o problemach naszych kopalń. 
  7. Dobry zwyczaj - mądrze pożyczaj, czyli jak nie wpaść w pętlę zadłużenia.
  8. Dług publiczny - spadkiem dla przyszłych pokoleń Polaków?

Zapraszamy także na stronę naszego projektu www.komiksy-ekonomiczne.pl, gdzie zebrane zostały komiksy, animacje i scenariusze lekcji ze wszystkich dotychczasowych edycji!

Scenariusze lekcji wraz z komiksami na płytach CD bezpłatnie otrzymają nauczyciele wiedzy o społeczeństwie oraz podstaw przedsiębiorczości ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, którzy wypełnią formularz zamówienia na naszej stronie

Dodatkowych informacji udziela:

Dominika Pawłowska - Koordynator Projektów,
kom. 660 358 768, e-mail: [email protected]