W najnowszej analizie pt. „Redukcja emisji dwutlenku węgla przez pojazdy ciężarowe” Komisja Europejska chce zmniejszyć poziom emisji CO2 przez pojazdy ciężarowe (HDV).
Zdaniem ekspertów gromadzenie i publikowanie danych uzyskanych dzięki narzędziu VECTO dotyczących wszystkich pojazdów ciężarowych umożliwi, po raz pierwszy w historii, porównywanie poszczególnych modeli pojazdów oferowanych przez wytwórców.
Z drugiej strony eksperci uważają, że twierdzenie, iż wzrost cen może zostać zrekompensowany dzięki obniżce kosztów zużycia paliwa, jest nie do obrony.
Polecamy także artykuł red. Krzysztofa Szwałka pt. „Bruksela szykuje limity dla ciężarówek” dotyczący opublikowanej analizy, który ukazał się w dzisiejszym wydaniu dziennika Rzeczpospolita.
Analiza ukazała się w ramach cyklu „Monitoring Projektów Prawa Gospodarczego Unii Europejskiej” realizowanego przez Forum Obywatelskiego Rozwoju i Centrum für Europäische Politik.