Forum Obywatelskiego Rozwoju

2012-11-22

W najnowszej analizie pt. Poziom emisji dwutlenku węgla nowych aut osobowych po roku 2020 eksperci omawiają wniosek Komisji Europejskiej w sprawie rozporządzenia dotyczącego ograniczenia emisji dwutlenku węgla z nowych samochodów osobowych.

Zdaniem ekspertów, ustalenie celów redukcji emisji w przeliczeniu na kilometry powoduje, że nie ma gwarancji osiągnięcia założonego poziomu redukcji emisji dwutlenku węgla. Ponadto, dodatkowe zachęty mające pobudzić prace nad rozwojem aut osobowych o wyjątkowo niskim poziomie emisji dwutlenku węgla są zbyt słabe, by odniosły skutek.

Polecamy także artykuł red. Krzysztofa Szwałka dotyczący opublikowanej analizy – Duże pojazdy na cenzurowanym, który ukazał się w Rzeczpospolitej.

Analiza ukazała się w ramach cyklu „Monitoring Projektów Prawa Gospodarczego Unii Europejskiej” realizowanego przez Forum Obywatelskiego Rozwoju i Centrum für Europäische Politik.