1 września rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej – dziesiątej już edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej (SIGG) i kursu e-learningowego poświęconego finansom i giełdzie.
W projekcie mogą uczestniczyć wszyscy uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy prześlą formularz zgłoszeniowy.
W Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej biorą udział 3-4 osobowe zespoły uczniów zgłaszane przez nauczyciela. Z chwilą rejestracji otrzymają dostęp do notowań giełdowych i 100 tys. wirtualnych złotych, które mogą zainwestować w akcje spółek z WIG20 i mWIG40 oraz w lokaty bankowe.
Wszyscy zarejestrowani uczniowie, a także nauczyciele mają też dostęp do kursu e-learningowego o giełdzie i inwestowaniu: www.sigg.edu.pl
UWAGA!!!
BONUS PIENIĘŻNY ZA UDZIAŁ W KURSIE E-LEARNINGOWYM:
DODATKOWO NAWET 5 TYS. ZŁ DO ZDOBYCIA W GRZE!
TERMIN REJESTRACJI upływa 1 października. Zespoły, które zarejestrują się wcześniej mają możliwość „gry na sucho” – poćwiczenia przed rozpoczęciem punktowanej Gry podstawowej.
Najważniejsze terminy:
- Rejestracja: 1 września – 1 października 2011
- Gra testowa „na sucho”: 1 września – 13 października 2011
- Gra podstawowa: 17 października 2011 – 16 stycznia 2012
- Dogrywka na kontraktach terminowych: 1 – 31 marca 2012
- Kurs e-learningowy: 17 października 2011 – 31 marca 2012
Rejestracja umożliwia też udział tylko w kursie e-learningowym – bez rywalizacji w SIGG.
Rekiny przedsiębiorczości to nowoczesny projekt edukacyjny dla uczniów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych, realizowany przez Fundację Edukacji Rynku Kapitałowego i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, na który składa się Szkolna Internetowa Gra Giełdowa oraz kurs e-learningowy sigg.edu.pl.
Szkolna Internetowa Gra Giełdowa od praktycznej strony uczy młodych ludzi inwestowania na giełdzie, analizowania sytuacji na rynkach, podejmowania decyzji i pracy w grupie. Dzięki dostępowi do giełdowego systemu transakcyjnego, zespoły uczestniczące w Grze (3-4 uczniów pod opieką nauczyciela) mogą zainwestować wirtualne 100 000 zł w akcje spółek notowanych na warszawskim parkiecie. Do ich dyspozycji jest również tzw. krótka sprzedaż, czyli strategia, która pozwala zarabiać również na spadkach kursów. Zespoły, które uczestniczą w grze podstawowej, mogą spróbować swoich sił także w Dogrywce na kontraktach terminowych. Ta część Gry jest oddzielnie punktowana i nagradzana.
Uczestnikami Kursu sigg.edu.pl mogą być wszystkie osoby, które zarejestrowały się do projektu Rekiny Przedsiębiorczości, niezależnie od udziału w Grze. W dziesięciu lekcjach zawierających elementy multimedialne kursanci zdobywają wiedzę o metodach inwestowania oraz mechanizmach rządzących rynkiem kapitałowym. Dodatkowo korzystają też ze specjalnego kursu terminologii finansowo-giełdowej w języku angielskim, a także forów tematycznych i czatu. Każda lekcja zakończona jest quizem. Podsumowaniem kursu jest ogólnopolska klasówka on-line, której laureaci zostają wyróżnieni oddzielnymi nagrodami. Każdy uczestnik, który zaliczy cały kurs e-learningowy, otrzymuje specjalny certyfikat ukończenia.
Już po raz kolejny w tegorocznej edycji projektu istotną atrakcją jest BONUS PIENIĘŻNY za udział w kursie e-learningowym. Za zaliczenie każdego z 10 quizów uczestnik będzie otrzymywał odpowiednio:
- 0-3 pkt = 0 zł – quiz niezaliczony
- 4 pkt = 200 zł
- 5 pkt = 300 zł
- 6 pkt = 400 zł
- 7 pkt = 500 zł
Do zdobycia: 7 pkt x 10 quizów = 5 tys. wirtualnych zł !!!!
Każdemu zespołowi zostanie dopisana kwota wywalczona przez tego członka zespołu, który uzyskał najwyższy wynik w quizie. Oznacza to, że tylko najlepszy ze wszystkich wyników uzyskanych przez przystępujących do testu członków danego zespołu będzie premiowany. Informacja o dodaniu bonusów poszczególnym zespołom zostanie umieszczona na stronie głównej SIGG w formie komunikatu. Suma bonusów uzyskanych przez poszczególne zespoły zostanie zespołom dopisana jednorazowo, po zakończeniu gry podstawowej. Więcej informacji na temat bonusów znajduje się w Regulaminie.
Jak co roku zwycięzcy Gry podstawowej i Dogrywki – czyli zespoły, które uzyskały najwyższą stopę zwrotu ze swoich wirtualnych inwestycji, a także finaliści kończącej kurs e-learningowy klasówki on-line otrzymują cenne nagrody rzeczowe i wyjeżdżają na wycieczkę edukacyjną na jedną z europejskich giełd. Zobacz relację z wyjazdu!
Laureaci Rekinów przedsiębiorczości (24 najlepsze zespoły uczestniczące w Grze i Dogrywce, zdobywcy tzw. premii lotnych i 16 zwycięzców w poszczególnych województwach) oraz finaliści klasówki on-line są także wyróżniani dyplomami i zaproszeniem na UROCZYSTĄ GALĘ NA GIEŁDZIE PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH. Zobacz relację!
Jeszcze nie wiesz jak inwestować w SIGG? Przeczytaj rady maklera giełdowego. Chcesz sprawdzić, jak radzili sobie uczestnicy poprzednich edycji? Jakie strategie przyniosły zwycięstwo, a jakie kończyły się sromotną klęską? Zobacz profesjonalną analizę portfeli zespołów uczestniczących w poprzedniej edycji.
Rekiny Przedsiębiorczości to największy ogólnopolski projekt edukacyjny poświęcony inwestowaniu skierowany do młodzieży ponadgimnazjalnej. Jego podstawą była zainicjowana przez Giełdę Papierów Wartościowych Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG). Począwszy od 8. edycji, grę giełdową uzupełnił rozbudowany multimedialny kurs edukacyjny dotyczący inwestowania i zasad działania rynku kapitałowego, a cały projekt pod nazwą Rekiny Przedsiębiorczości został objęty dofinansowaniem UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizację Rekinów nadzoruje Ministerstwo Edukacji Narodowej, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość oświaty; Podziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia.
- Więcej informacji, relacje z realizacji Gry i Kursu, informacje o nagrodach i poprzednich edycjach projektu znajdują się na stronie www.ferk.pl
- Szczegóły dotyczące kursu e-learningowego oraz strona Kursu: www.sigg.edu.pl
- Kontakt: Kalina Lichtorowicz, tel. (22) 627 09 40, e-mail: [email protected]