Forum Obywatelskiego Rozwoju

 

„Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” – ruszyła kampania koalicji „Masz głos, masz wybór”,
która ma zachęcić do udziału w nadchodzących wyborach prezydenckich.

Kampania jest realizowana przez koalicję, która skupia kilkanaście opiniotwórczych i cieszących się autorytetem organizacji pozarządowych, działających na rzecz zwiększenia udziału obywateli w wyborach.

Organizacje te z powodzeniem przeprowadziły dwie głośne kampanie: „Zmień kraj. Idź na wybory” przed wyborami parlamentarnymi w 2007 roku oraz „Pępek Europy” przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku.

                         


W 2010 roku koalicja realizuje dwie ogólnopolskie kampanie profrekwencyjne: przed wyborami prezydenckimi i samorządowymi. Koalicja zabiega także o zmiany w prawie wyborczym, które mają ułatwić obywatelom udział w głosowaniu (dzięki jej staraniom udało się wprowadzić do prawa wyborczego procedurę głosowania przez pełnomocnika).

Celem kampanii „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” jest przekonanie wyborców, że udział w głosowaniu nie jest skomplikowany, czasochłonny i nie przeszkodzi w realizacji planów weekendowych. Choć frekwencja w ostatnich wyborach prezydenckich była, jak na warunki polskie, wysoka (w 2005 r. wyniosła 50 proc.), jest ona wciąż niższa niż w wielu krajach europejskich. Przykładem może być Francja, gdzie w ostatnich wyborach prezydenckich wzięło udział 84 proc. obywateli.

Rodzinna impreza, spotkanie z przyjaciółmi, wycieczka poza miasto czy zakupy w galerii handlowej nie powinny przekreślać uczestnictwa w wyborach. Dotyczy to również osób pracujących i uczących się poza miejscem stałego zamieszkania oraz tych, które planują wyjazd podczas wyborów.

Kampania „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” prowadzona będzie w mediach (spoty radiowe i telewizyjne, bannery internetowe, reklamy prasowe), a także lokalnie (prawybory w szkołach i na wyższych uczelniach). 28 maja została uruchomiona strona internetowa www.gdziekolwiek-bedziesz.pl, na której można znaleźć przydatne materiały (w tym „Poradnik wyborcy” i kalendarz wyborczy), a także obejrzeć spoty reklamowe.

Inicjatorzy kampanii „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj”:

  • Centrum Edukacji Obywatelskiej
  • Fundacja im. Stefana Batorego
  • Fundacja FOR
  • Fundacja Projekt: Polska
  • Polska Fundacja im. Roberta Schumana
  • Instytut Spraw Publicznych
  • Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej
  • Izba Wydawców Prasy
  • Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
  • Stowarzyszenie Gazet Lokalnych
  • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
  • Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
  • Stowarzyszenie Szkoła Liderów
  • Związek Firm Public Relations
  • Forum Europejskie przy Centrum Europejskim UW
  • Forum Polonia
  • Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.


Agencje zaangażowane w realizację kampanii:

  • PZL
  • Profile
  • On Board Public Relations
  • Partner of Promotion
  • Interactive Advertising Bureau Polska (IAB)
  • Dom Mediowy Mediaedge: cia
  • Value Media

Cały czas przyłączają się też kolejne organizacje.
Zobacz: Jak przyłączyć się do kampanii?

Realizacja kampanii nie byłaby również możliwa, gdyby nie społeczne zaangażowanie mediów, które bezpłatnie udostępniły swój czas i powierzchnie reklamowe.

Zapraszamy na stronę www.gdziekolwiek-bedziesz.pl