"Skutecznie promujemy wolność"

EN

2008-12-18

Polska warta swojej ceny

Polska warta swojej ceny

Już po raz czwarty ukazał się raport Country Brand Index, przygotowany przez międzynarodową firmę konsultingową FutureBrand i agencję PR Weber Shandwick. Raport ocenia postrzeganie marek państw w 30 różnych kategoriach. Przedstawia mocne i słabe strony wpływające na atrakcyjność turystyczną poszczególnych krajów. Porównanie z poprzednimi edycjami raportu pozwala uchwycić tendencje w światowym przemyśle turystycznym, którego łączna wartość szacowana jest na 5,9 biliona USD.

W łącznym zestawieniu krajów o najsilniejszej marce zwyciężyła Australia. Drugie i trzecie miejsce zajęły odpowiednio Kanada i USA. Ponadto w czołówce krajów postrzeganych jako najatrakcyjniejsze turystycznie znalazły się Włochy, Szwajcaria i Francja.

Najciekawsze okazały się wyniki w kategorii Warty swojej ceny, w której nasz kraj zajął wysokie 5 miejsce. Polska tym samym została dostrzeżona jako kraj atrakcyjny turystycznie   proponujący jednocześnie konkurencyjną cenowo ofertę. Wyżej od Polski zostały zaklasyfikowane Tajlandia ? pierwsze miejsce w kategorii, oraz Indie, Meksyk i Czechy. Tuż poniżej znalazły się USA, Malezja i Turcja. Ranking został opracowany na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej wśród 2700 respondentów
z dziewięciu krajów.

Więcej informacji na temat raportu na stronie FutureBrand.

                                                                                                                                                     - Jan Baran